Leta i den här bloggen

måndag 21 maj 2012

Bättre sent än aldrig...

Japp! Nu har det gått två dagar sedan tävlingen. Hade tänkt skriva lite om hur det gick igår, men jag orkade inte helt enkelt. Det var skönt att ha en slappardag.

Jag är tyvärr inte lika nöjd med tävlingen som jag hade hoppats på. Jag hade hoppats på lite för mycket om jag ska vara ärlig. Det närmaste tävling jag har varit förut är KM på kak och det är skillnad med riktig tävling. Och det är definitivt skillnad att vara på ett annat gym. Allt runt omkring med invägning, uppvärmning mm tog energi. Och att gå ner det där sista kilot.

Jag vägde in på 62,4kg vilket kändes jättebra. Då hade jag ju lite marginal trots allt. (Jag gick i klass -63.)

Ja men resultaten då?
Knäböj: 80kg, lätt precis som ingången ska vara.
87,5kg, mja jättetungt var det inte.
90kg, teknikmissar och en jäkla feghet. Måste lära mig att tagga till och våga ta i! Det funkar inte om man går ut och är som en liten geleklump och vinklar in knäna.

Bänkpress: 40kg, visst fick jag ta i lite men det var ganska lätt ändå.
42,5kg, tvärstopp.
42,5kg, var lite mer taggad men tvärstopp ändå. Jag ska kunna mer än såhär det vet jag. Men jag kan skylla lite på att uppvärmningen inte blev den bästa.

Marklyft: 115kg, jag visste att det här skulle vara väldigt lätt och det var de.
122,5kg, samma här som i bänken. Jag vet ju att jag ska kunna klara det och mer därtill. Men jag hamnade för mycket över stången och var alldeles för feg.
122,5kg, den här gången hade jag bestämt mig att nu skulle det banne mig upp. Bättre teknik dessutom gjorde det hela ganska lätt. Varför tog jag inte i tidigare?

Har lärt mig en del till nästa gång i alla fall. Och jag är ju nöjd! Bara 10kg ifrån att kvala till sm i klassisk styrkelyft...

P.S Filmer och ev. bilder kommer.

2 kommentarer:

  1. Du var så jävla duktig. Nästa gång har vi mer rutin och det kommer gå awesome! Då kvalar du! :D

    SvaraRadera
  2. Min första kommentar!
    Åh, tack! Ja då kommer de gå jättebra :D Ja vore så himla kul att få va med på ett sm :O

    SvaraRadera