Leta i den här bloggen

fredag 18 maj 2012

I morgon gäller det

Hej!


Kan börja mitt första inlägg med en liten presentation. Jag heter Sandra och bor i Karlstad. Jag tränar styrkelyft på Karlstads Atletklubb sedan september förra året. Har tränat lite tidigare men kom av mig ganska rejält. Efter att ha ökat i vikt stadigt sen jag träffade min sambo för tre år sen insåg jag att det var dags att ta tag i min kropp och hälsa på allvar. Har sedan september gått ner ca 7kg och älskar numera att träna.
Sedan i vår har jag även försökt komma igång med att springa och än så länge är det inte roligt, men det går framåt!



Idag, fredagen den 18 maj, är dagen före min första "riktiga" tävling. Jag är sååå nervös. Tänk om jag väger för mycket (viktklasser...) eller tänk om jag glömmer bort hur man gör?!

I alla fall, mitt mål med tävlingen är att slå mina personliga rekord:

Knäböj: 90kg
Bänkpress: 42,5kg
Marklyft: 122,5kg

Wish me luck!

//Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar