Leta i den här bloggen

måndag 28 maj 2012

Tillbaka på gymmet

Idag var jag tillbaka på gymmet efter en vilovecka. Har sprungit två gånger, men inte ett enda gympass. Det har faktiskt varit jätteskönt. Men idag var träningssuget tillbaka och det blev ett riktigt bra pass med inriktining på överkropp.

Uppvärmning: Cykel 10 min + "knä-rehab"

Bänkpress:
5x30kg med stopp
5x32,5kg med stopp
5x35kg med stopp
4x37,5kg med stopp

Benchpress (maskin):
5x20kg

Incline press (maskin):
3x20kg
8x15kg

Biceps:
2x7x12,5kg

Flyes:
10x6kg
12x6kg

Pushdowns:
6x25kg
12x20kg

Crunch på boll:
20xkv
30xkv
80xkv

Avslutade med massa stretching.

Körde inte efter nått schema nu så jag gick mest på känn (och med lite tips från Patrik). Det var några helt nya övningar så jag fick känna mig för med vikterna.
Jag ska nämligen springa stadsloppet (1mil) om ca 3 veckor så jag tänkte satsa mer på löpningen fram tills dess. Och när det är över, då ska jag börja med ett ordentligt schema igen.
Klurar lite på det där schemat just nu. Jag har i alla fall kommit fram till två saker, med hjälp av min träningspartner (som tyvärr tränar och bor många, många mil bort) och Patrik (sambo/styrkelyftare).
Ett: Mer bänkträning! Min svaghet...
Två: Mer mage! Man använder magen heeela tiden, så en stark mage ska man ha.

Ne nu blir det duschen!

2 kommentarer:

  1. Kul med lite nytt! :D Jag ska fixa mitt schema i morgon. Körde myspass idag. Saknar att kunna träbna ihop. Inte alls lika roligt ju! Men tur vi har bloggen att följa varandra :D

    SvaraRadera
  2. Ja det är det! Bra för motivationen. Okej, ska du få någon hjälp eller har du en plan? Håller med, inte alls samma sak... Saknar dig!
    Ja jag satt precis och uppdaterade mig på ditt liv :) Hur smidigt som helst :D

    SvaraRadera