Leta i den här bloggen

fredag 22 juni 2012

Gårdagens pass

Ska göra mitt bästa för att komma ihåg vad jag gjorde, glömde min fusklapp på gymmet och det är stängt idag.

Uppvärmning
10 min cykel (intervall) + knäövningar
Bänk
1x5x27,5kg        Lätt!
4x5x30kg
Lutande hantelpress
3x10x10kg
Peck deck
3x10x10kg         Lätt! Höj till 15kg nästa vecka.
Triceps press
3x10x12kg         Varav en sittande, resten liggande. Lite mer kontrollerat vid liggande.
Pushdown
3x10x35kg

Avslutade med magövningar, fällkniven och situps på boll, och lite stretching av överkroppen.

Gött pass, skönt att vara igång. Har liknande upplägg på resten av veckans pass. En liten sammanfattning:
Måndag: Bänkpress 5x5. Komplement för överkroppen 3x10, magövningar och stretching.
Onsdag: Knäböj 5x5. Sumomark. Utfall och möjligtvis några andra komplement för benen. Magövningar och stretching.
Fredag: Marklyft 5x5. Komplement för lats, rygg och mage 3x10.

Varje pass börjas med minst 10min cykling och knäövningar, för att knäna ska hålla länge! Och som mål har jag att varje vecka gå minst 3 timmar och ta en löptur på minst 5km.

Får se hur svårt det blir att hålla detta under sommaren, min lataste tid på året, men känner mig motiverad och taggad nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar