Leta i den här bloggen

onsdag 20 juni 2012

Seeeeg

Japp, nu var det ju i lördags då som jag sprang Karlstad stadslopp! Har inte haft tid/orkat skriva om det för ens nu. Men jag är i alla fall jättenöjd, kunde nog inte varit så värst mycket bättre förutsättningar. Det hade regnat under dagen så luften var frisk och precis lagom till loppet så sprack det upp. Blev liiite för varmt efter halv loppet tyckte jag dock, men det berodde mest på att jag drack för lite vatten innan loppet.
Vi började loppet i en annan startgrupp än den vi egentligen hade tänkt (vi = jag och Elin, min "springpartner") för vi trodde att det skulle bli mindre trångt då. Det blev det inte. Det blev i stället så att vi sprang på i ett alldeles för högt tempo, men vi drog oss ut mot kanten så att vi kunde sakta ner tills vi kände oss mer bekväma.
 Efter ungefär halva loppet var det väldigt jobbigt, i början var det så mycket runtomkring att se på och lyssna på, men efter kanske 7km kände jag och detta banne mig skulle gå! Då kunde jag ha klarat mig i mål på vilja. Men det behövdes inte. Kunde öka farten successivt hela sista kilometern, det var en härlig känsla att springa på allt jag hade den sista biten.

Låter denna bilden berätta om resultatet, ingen fantastisk tid, hade hoppats på lite bättre! Förra milen sprang jag på 68.

Min andra mil någonsin.

På torsdag ska jag till gymmet, nu är det dags att ta tag i musklerna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar