Leta i den här bloggen

söndag 10 juni 2012

Stadsloppet

Mindre än en vecka kvar och jag känner mig inte riktigt i den form jag hade hoppats! Haha, tävlingen blir min andra mil någonsin.

Jag tog en lite längre promenad tidigare i kväll och funderade lite över det därmed loppet. Från början hade jag ett mål på att genomföra loppet, punkt slut. Sen sprang jag och Elin en mil tillsammans och vi ändrade målet till att springa på mindre än 65min. Nu har vi upplevt några dåliga dagar och tagit tillbaka målet att helt enkelt springa hela vägen in i mål, oavsett tid. Tror det är mer rimligt. Jag är ju trots allt nybörjare på det här och jag har inte lagt ner riktigt den tiden som jag egentlig skulle ha gjort.
Jag har kommit fram till att det här med distanslöpning inte är min grej. Jag kommer efter loppet att fortsätta springa, men då kanske runt 5km och mer som ett komplement till styrketräningen.

Åh, i helgen har jag köpt en kamera! En Nikon 1 J1. Den är så himla bra, har bara inte hunnit använda den så mycket. Ska ta med den till gymmet nån gång för jag kan både spela in filmer i HD och slowmotion. Kul!
Och naturligtvis ta bra bilder. Kommer nog några exempel i morgon när min syster ska på bal. Hon tar studenten på torsdag. Stolt syster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar