Leta i den här bloggen

söndag 1 juli 2012

Fredagens pass

Glömde visst skriva upp hur passet gick! Jag tyckte att det gick bra, hade inte fullt så mycket träningsvärk som sist, men jag är nöjd ändå.

Uppvärmning
Cykel 5min (intervaller)

Bänkpress
1x5x25kg
1x3x30kg
1x1x35kg med stopp

Ryckböj
2set

Marklyft
5x5x70kg

Latsdrag brett grepp
2x10x30kg

Latsdrag smalt grepp
2x10x30kg

Rodd sittande
2x10x25kg

Fällkniven
2x20xkv

Ryggresningar
2x10xkv

En lärdom från passet: Ta i max oavsett vikt. En sak som jag och Terese (som jag tränat med förut) pratade en del om, men som jag först i fredags verkligen förstod. Tidigare har jag bara tagit i så mycket som är nödvändingt. Till exempel i marklyft: Om nu 100kg skulle vara max så tar jag bara i 70% när jag lyfter 70kg. I stället för att ta i 100% och göra ett snabbare och mer explosivt lyft. Intressant!
Testade detta och vilken skillnad det blev. Kul med "aha"-upplevelser.

Nu ska jag ut och springa intervaller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar