Leta i den här bloggen

onsdag 3 oktober 2012

3 oktober

Jag testade en övning för baksida lår och rumpa idag! Jag tror inte att jag gjorde helt rätt, jag fick kramp i ryggen (av en benövning!). Men jag pratade lite med Patrik och det beror nog på några småmuskler som inte används så ofta. Vore bra om man kunde hinna med att träna de lite mindre musklerna och balans med mera  ibland.
Men jag har fullt upp med att hinna med det jag gör just nu. försöker få in några bra övningar för knäna lite då och då i alla fall. För att förhindra att det överansträngs.

Uppvärmning:
Cykel 10 minuter
Ryckböj

Knäböj:
5x5x50kg

Bencurl:
3x10x35kg

Benspark:
3x10x40kg

Vadpress (stående):
3x10x40kg

Mage:
situps: 2x20st
vrid: 2x50st
fällkniven: 2x20st

Stretching.

Var seg i kroppen idag. Knäböje gick riktigt bra, men där hade jag också sänkt vikterna en del. Annars var det tungt och jobbigt. Men jag har gått ner lite i vikt på senaste tiden och jag misstänker att det kan vara en orsak.

Ååh, nu är jag sådär lat igen. Videon från i måndags kan komma upp i morgon, eller inte alls. Vi får se. Beror på när jag kommer hem. Ska nämligen till farmor efter jobbet och få hjälp med mina sockor som jag stickar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar