Leta i den här bloggen

tisdag 16 oktober 2012

Sextonde oktober

Gårdagens träning gav träningsvärk! Nu ni börjar det kännas bättre igen, motivationen har letat sig tillbaka och träningen går åt rätt håll.

Måndagens träning:
Uppvärmning:
cykel 10min

Bänkpress:
5x5x37,5kg

Lutande hantelpress:
1x10x13kg
1x8x13kg
1x7x13kg

Tricep:
1x12x12kg
2x5x17kg

Axlar:
3x10x4kg (kan jag inte få ta 5kg snart i alla fall?! Pluttvikter...)

Bicep:
2x10x9kg

Armhävningar:
1,5st

Kan konstatera att armhävningar efter 2 timmars genomgång av överkroppen inte är någon bra ide... Var rätt slut där.
Annars, inte så mycket att säga om passet. Bra teknik och tryck i bänkpressen. Skulle enligt planen kört på 35kg men jag kände mig pigg, så det var lika bra att passa på. På tal på pigg. Testade att dricka energidryck under passet. Det var faktiskt stor skillnad. Bra att veta, då jag kan använda mig av det när jag haft en lång dag och inte känner mig på topp. Vill inte göra någon vana av det, men i bland kan det vara bra med lite extra energi.

Nu ska jag läsa lite i biografin om Guns n Roses som jag började på igår. Verkar riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar