Leta i den här bloggen

söndag 16 december 2012

KM

Länge sedan jag fick något skrivet här. Det har varit lite dåligt med träning, fullt upp här hemma! Några cykelpass och crosstrainingpass har det i alla fall blivit.
Och igår var det årets grej! Km 2012 på KAK. En chans för alla medlemar att få testa på tyngdlyftning och styrkelyft (och bodybilding). Jag ställde (såklart) upp i styrkelyft. Var nära att dra mig ur innan på grund av att jag inte alls har känt mig i form, men nej, det kunde jag ju inte göra!

Kan börja med invägningen. Nu var det inga viktklasser och jag hade inte ansträngt mig för att gå ner under 63kg, utan jag vägde in på 64,5kg (riktigt bra med tanke på alla skumtomtar på jobbet). Fick chansa ihop några ingångar (de vikter man startar varje gren i).
Knäböj: 70kg
Bänkpress: 40kg (ändrade till 37,5kg innan start)
Marklyft: 100kg

Var ganska nervös faktiskt innan vi drog igång, hade ingen aning om hur det skulle gå. Här är resultaten:
Knäböj: 70kg - check!
80kg- check!
82,5kg- check!

Kunde gjort mer! Lätt som en plätt. Kändes riktigt kul och bra, helt klart över förväntan.

Bild: Henrik Häger.

Bänkpress: 37,5kg- check!
42,5kg- check!
45kg- miss!

Över förväntan här också, även om jag inte klarade sista... 45kg var tvärstopp. Jag hoppas på att mitt nya schema ska leda till nya högre vikter.

Bild: Henrik Häger.

Marklyft: 100kg- check!
110kg- check!
117,5kg- chec!

Hade mer och ge här också, kändes riktigt skönt att inte vara så svag som jag hade trott!

Foto: Henrik Häger.
Tur att man inte är lika blyg nu för tiden, kan ju inte säga att jag känner mig så snygg i det där bältet direkt!

Längtar till nästa tävling.

2 kommentarer:

  1. Grymt bruden!! Fan vad jag önska jag va med! även om jag skulle vara toksvag ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag saknade dig, hade varit såå kul om du hade varit med! Och så svag tror jag inte du hade varit. Det visar sig när det är tävling att man är starkare än vad man tror ;)

      Radera