Leta i den här bloggen

söndag 17 augusti 2014

Tisdag och torsdag

Blev lite konstigt med träningen den här veckan. Körde tisdag i stället för onsdag och torsdag i stället för fredag. Bytte dessutom så att jag körde lördagens pass på torsdagen och idag söndag ska jag iväg och köra fredagens pass. Funkar det med i bland, men nästa vecka ska bli som vanligt!!

Tisdag:

Bänkpress:
2x5x32,5kg
1x5x40kg
5x3x45kg

Marklyft:
8x100kg
5x5x75kg

Komplement för rygg (latsdrag, rodd m.m.) och för mage.

Kändes bra hela passet hade så bra fart i sista marklyften att jag var tvungen att kolla att jag hade rätt vikt! Har inte haft ont i ryggen alls nu när jag slutat lyssna på sjukgymnastens råd. Där emot fortsätter jag nöta på med plankan och andra övningar för mage för jag tror att han hade helt rät när han sa att jag borde vara riktigt stark där för att orka lyfta tungt på rätt sätt.

Torsdag:

Bänkpress:
2x5x32,5kg
1x4x42,5kg
3x4x45kg med stopp

Sumomarklyft:
5x80kg

Negativa sumo:
5x3x60kg

Gillar negativa sumomark, bra för att få upp rörligheten. Blev lite senare pass än vanligt men eftersom att det var kort gick det bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar