Leta i den här bloggen

söndag 3 augusti 2014

Härliga Helg

Den här helgen var galet efterlängtad, segaste veckan någonsin! Ensam på jobbet utan något vettigt att göra (typ ensam, hade sällskap några minuter om dagen...). Och helgen har varit väldigt härlig än så länge. Igår åt vi OTROLIGT god mat på 3KÖK, rekommenderas.

Tränade på ett helt ok sätt under förra veckan, sprungit intervaller en gång till och kört bänk, böj och mark. Nu till veckan drar jag igång med en grundträningsperiod. Har planerat och strukturerat upp träningen nu för ett år framöver och i detalj planerat följande 7 veckor. Älskar att ha en plan! Sen kan man alltid ändra i den om det är något som inte funkar.

Det blir bänk två dagar i veckan, kör ett grundschema på tre dagar som jag har dragit ut på två dagar i stället, kr mellan 6-10 repetitioner på ganska lätta vikter.

Böj kör jag också två dagar i veckan men har inte riktigt bestämt hur jag lägger upp det än, dagens uppgift.

Marklyft blir även det två dagar i veckan var av en körs i sumostil. Upplägget på båda passen är ett tungt sett och sen fem lätta sett. Tror detta kan funka väldigt bra!

Dessa övningar är planerade att köras på fyra dagar per vecka. Utöver det ska jag fortsätta rörlighetsträning, bålträning två dagar i veckan och lite kondition på det också.

Träningen framöver kommer bli sååå kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar