Leta i den här bloggen

måndag 4 augusti 2014

Vecka 32

Pass ett på nya schemat. Måndagar kommer innebära bänkpress, lätt böj och komplement för överkropp framöver.

Bänkpressen var skitjobbig men jag klarade det på ett bra sätt. Tappade tekniken i ett sett annars gick allt bra! Att det var skitjobbigt beror på att det var ovant med mycket volym så jag blev väldigt trött.

Knäböjen var lätt, men jag har börjat med att stå på en matta med ena foten vilket gör att det känns både bättre och lite konstigt. Jag fick nämligen reda på att ena benet är kortare än det andra och på grund av detta blev ena sidan av ryggen lite överansträngd. Jag känner redan nu att ryggen avlastas, där emot nöp det i höftböjaren.

Bänkpress:
2x10x32,5kg
10x42,5kg
8x45kg
8x47,5kg
6x50kg
6x47,5kg
6x42,5kg

Knäböj:
5x5x60

Som komplement körde jag lutande bänkpress, omvända flyes, en övning för tricep och plankan (som jag kör minst två ggr i veckan nu, är för svag i magen jämfört med ryggen). Varje övning körs i tre set och med 6-12 repetitioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar