Leta i den här bloggen

fredag 9 augusti 2013

Sämre pass...

Idag efter gymmet kändes det helt omöjligt att jag så sent som för två dagar sen tyckte att träningen var helt underbar och att allt gick så bra. Idag var känslan raka motsatsen. Började gjäta ont i höftböjaren under uppvärmningen, hade känningar förra passet också men så pass lite att jag hade glömt det tills i dag. Jag avbröt ryckböjen och fortsatte med lite andra uppvärmningsövningar i stället.

Det blev bättre under knäböjen när jag ökad på vikterna men jag blev så himla mesig och försiktig så efter ett dåligt försök på 77,5kg så körde jag på 60kg i stället. Efter det tappade jag suget och självförtroendet totalt. Jag gjorde mina böjar och bänkpressen, stretchade höftböjaren och sen gav jag mig.

Nu sitter jag hemma i soffan med kaffe och choklad. Idag var det ett bättre sätt att spendera fredagen på än på gymmet!

Uppvärmning:
10 minuter rörlighet

Knäböj:
5x5x60kg

Bänkpress (explosivt, hyfsat explosivt):
5x3x35kg

Lite stretch.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar