Leta i den här bloggen

torsdag 1 augusti 2013

Bänkpress

Hemma efter mitt andra träningspass för veckan, sumomark och tung bänk stod på schemat. Schemat ser förresten ut såhär:

Dag 1: Tung marklyft + lätt knäböj- komplement för rygg
Dag 2: Tung bänkpress + lätt marklyft (sumo-stil)- komplement för bröst, armar och axlar
Dag 3: Tung knäböj + lätt bänkpress (med stopp)- komplement för ben

De tre första veckorna nu innan Kreta-resan kör jag tre dagar i veckan, för att komma in i rutiner igen och för att det just nu räcker så. Men framöver blir det troligtvis fyra pass. Tänker dessutom tvinga ut mig på ett löppass i veckan. Det har jag verkligen kommit ifrån tyvärr...

Dagens pass kändes bra, fick till tekniken i sumo ganska snabbt även om jag bara testat en gång tidigar!

Uppvärmning:
15 minuter rörlighet

Sumomark:
5x3x60kg

Bänkpress:
5x5x40kg

Armhävningar:
3x9

Militärpress:
2x12x17,5kg
1x12x15kg

Pushdowns:
3x12x27,5kg

Avslutade med 15 minuter stretch.

Semesterbild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar