Leta i den här bloggen

torsdag 8 november 2012

Åttonde november

Igår fick jag äntligen tid för ett träningspass på gymmet. Efter att renoveringen tagit upp all tid i två veckor. Fick först för mig att jag inte tränat på tre veckor, men två är det. (Svårt att hålla koll på veckorna). Men hur som helst så kändes det som att jag inte tränat på en evighet. Jag var helt vilsen på gymmet! visste inte alls vad jag skulle göra. Så, med Patriks hjälp, så blev det ett improviserat böj pass. Lite lugnt sådär. Fokuserade mycket på att stretcha i slutet av passet för att komma tillbaka till rörligheten jag hade för en och en halv månad sen.

Jag planerar att komma igång på riktigt kanske nästa vecka, vi har fortfarande en del kvar i köket och det är ingen ide att lägga upp ett schema när jag inte vet hur mycket jag kan träna. Men jag har i alla fall börjat med mina dagliga lunch promenader igen. UNDERBART. Jag är så otroligt mycket piggare än förra veckan, vilken skillnad det gör! Skönt att veta att det verkligen gör skillnad på hur jag mår.

Här är gårdagens pass:

Uppvärmning:
10 minuter cykling
Ryckböj 2x10

Knäböj:
6x50kg
6x55kg
6x60kg
13x50kg

Stretching.

Tänkte testa i sista setet i böjen att göra så många reps jag kunde. Haha, jag var tvungen att sluta för att jag blev andfådd och hade svårt att andas. Inte för att det blev tungt. Blev kallade mes av mer än en person... Och jag kan hålla med. Dessutom kanske det är en liten hint om att det borde bli mer konditionsträning framöver.

Back to the kitchen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar