Leta i den här bloggen

onsdag 21 november 2012

Zombisar


Har varit så upptagen varje kväll senaste veckan med att kolla på Walking Dead att jag inte prioriterat nån tid vid bloggen. Vilket stör mig nu när jag är osäker på vad jag gjorde i torsdas. Vet ju att jag körde böj...
Ja, i alla fall. Efter det blev det ingen mer träning den veckan. Men här är en sammanfattning på vad jag gjort än så länge den här veckan.

I måndags testade jag Core. Ett pass för framför allt mage och rygg på friskis och svettis. Det var svårt! Jag är inte så van med övningar där det krävs koordination. Ska ge det fler chanser i alla fall för jag tror det är nyttigt med lite annan träning ibland.

I tisdags blev det löpning på lunchtid (som det ska vara på tisdagar). Rekordrunda även denna vecka! Förra veckan 5km på 32min och igår 31min. Kändes så härligt! Det var dessutom motvind på vissa ställen av banan.

Idag körde jag bänk.
Uppvärmning:
5min cykel

Bänkpress:
10x30kg
5x35kg (Fick Patriks svett i ögat när han passade)
7x35kg (Patrik skrattade i stället för att hjälpa mig när jag inte orkade mer)
1x40kg (Bytte passare till Rickard... Inget svett i ögat)
2x40kg

Armhävningar:
1x6st
2x5st

Hantelpress:
1x5x13kg
2x6x9kg

Tricep:
2x12x12kg
1x6x12kg

Kände mig lite svag idag, men det ska nog gå över till nästa vecka. I morgon står löpning på schemat igen!

1 kommentar: