Leta i den här bloggen

söndag 25 november 2012

Marklyft

Uppvärmning:
Cykel 10min
Ryckböj 2x10

Marklyft:
5x5x80kg

Mage:
Lite varierat sida mage och plankan.

Latsdrag smala:
2x10x40kg

Latsdrag breda:
2x10x35kg

Ryggresningar:
2x10st

Marklyftet kändes bra. Hade inget magnesia (?) bara, så fick kämpa med greppet! Latsdragen däremot är jag lite fundersam på tekniken... Tar ju i med hela kroppen. Så jag ska nog sänka vikten ännu mer (sänkte 5kg mellan smala och breda) nästa gång och få till rätt teknik och därmed träna rätt muskler.

Nu har jag lite ont i magen, så jag ligger kvar i soffan ett tag till och följer bänkpress-sm i livesändning och bowling (pappas elitseriematch) på livescoring.

Patrik tog förresten sm guld i går i klass 93kg (bänk-250kg). Riktigt kul! Nu såg jag precis Angelica Salevik (tjej som tränat på kak) slog nytt svenskt rekord! Kan inte bli annat än inspirerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar