Leta i den här bloggen

tisdag 13 november 2012

Trettonde november

Bra start på veckan! Igår ett pass på gymmet, idag 5km löpning på lunchrasten. Kan börja med att skryta lite med att det var min snabbast 5km runda någonsin. vi var tre styckna som sprang och vi hade musik i öronen allihopa. Även om en tjej drog ifrån och vi inte pratade så mycket gör det stor skillnad att ha någon att springa med. Jag var väldigt trött sista kilometern! 32min klarade vi det på i alla fall och sista kilometern gick på under 6min/km! Nästa mål blir nu att klara det på under 30min.

Här är gårdagens pass på gymmet:
Uppvärmning:
10min cykel
Ryckböj 3x10st

Marklyft:
10x70kg
8x80kg
6x85kg
5x90kg
0x100kg
1x100kg

Situps på boll:
2x40st

Vridningar på boll med 2kg:
2x80st

Plankan på boll:
2x40s (ungefär)

Ryggresningar:
1x13st

Det blev väldigt mycket marklyft. Kändes bra, riktigt bra i början. Blev väl trött sen för 100kg var väldigt tungt. Frustrerande, men då hade jag ändå hållt på i över en timme. Träningsvärk i dag borde tyda på att jag gjorde någonting rätt.
Komplementen fick lida lite eftersom att jag la så mycket tid på marklyftet, men kul var det!

Nu ska jag laga mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar