Leta i den här bloggen

söndag 10 november 2013

Resultat styrkelyft-DM 2013

Ja igår var det ju DM äntligen! Jag och Patrik åkte hemifrån 07:20 för att vara i Säffle till invägningen 08:00. På morgonen hemma vägde jag 61,3kg så jag hoppades på att väga in under 61kg. Såhär gick tävlingen:

Vikt:
60,75kg. Det minsta jag vägt sen jag började träna och alltså "invägningsrekord" på tävling.

Knäböj:
90kg - GODKÄNT
95kg - GODKÄNN
100kg - GODKÄNT

Inget personligt rekord här. Planen var tre godkända, bra lyft och det blev det också. Känns jättebra att ha klarat 100kg i knäböj med så pass dålig träning under hösten. Nu har jag lite mer koll på hur jag ligger till i den grenen.

Bänkpress:
47,5kg - GODKÄNT
52,5kg - GODKÄNT
55kg - GODKÄNT

Rekord! Äntligen 55kg. Bänken kändes fantastiskt bra igår. Det är den grenen jag från start haft svårast för men sen i våras har det bara blivit bättre och bättre. Riktigt roligt. 

Marklyft:
120kg - GODKÄNT
130kg - GODKÄNT
135kg - GODKÄNT

Inför marken var jag helt bestämd på att det skulle bli rekord. Det blev det också även om jag från början hoppats på mer. 137,5kg hade kunnat va möjligt, men 135kg var riktigt tungt. Jag är ändå glad att jag inte höjde mer. Hade inte velat åka hem utan rekord. Jag vill ha 140kg snart!

Sammanlagt:
290kg. Rekord sammanlagt också (med 2,5kg). Det börjar närma sig 300kg nu! Det vore ett häftigt mål att nå. Jag är jättenöjd med tävlingen över lag. Är egentligen mitt i en grundträningsperiod och har inte toppat alls. Det ska bli kul att se vad jag kan få ut framöver med rätt uppladdning. 

 Dagen avslutades på ett perfekt sätt. Åt jättegod mat på restaurang med några vänner, sen spelade vi pingis och jag drack en jättegod drink!

Idag ska jag och min syster åka till våra föräldrar i Forshaga och pyssla och fira pappa på fars dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar