Leta i den här bloggen

tisdag 26 november 2013

Vila och tävling

En liten uppdatering såhär ett par dagar efter tävling. Är nöjd med tanke på uppladdningan som inte var så bra ( = dåliga träningspass). Bodde på finaste hotellet nånsin dock: Story Hotell Signafabriken.




Vägde in på 61,70kg och var inte orolig för det alls. Sparade ändå frukosten till efter invägning. Gick in på 47,5kg vilket var lätt som en plätt. 52,5kg kändes lika lätt och var bland de bästa tävlingslyft jag gjort. 57,5kg var tyvärr tvärstopp. Kändes som det kunde gå med tanke på hur bra andra lyftet kändes, men på mina små vikter gör 5kg höjning stor skillnad och jag ville gärna försöka på rekord i stället för att gå på 55kg som för två veckor sen.

Så resultatet blev alltså 52,5kg, vilket ledde till ett silver (vi var tre i klassen).

Nu är det vila ett litet tag. Känns gött att använda mina eftermiddagar till lite annan än träning just nu. Men snart kommer jag längta tillbaka till kak. Jag ger det en vecka eller nått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar