Leta i den här bloggen

tisdag 8 april 2014

Mjukstart

Ett lätt pass blev det igår. Bänken var nästan lättare än jag väntat och så körde jag lite kroppsviktsövningar som komplement för att inte belasta så hårt, första passet på en och en halv vecka. Plus biceps. Har inte tränat dem så bra och det syns.
Hittade några, för mig, nya övningar för magen på nyhetsmorgon. Både plankan och den andra tog bra.

Uppvärmning:
Rörlighetsövningar fokus på överkropp

Bänkpress:
5x5x45kg

Armhävningar:
2x10

Plankan i redcordband (med fotindrag)
3 set

Russian twist (med press):
3 set

Omvända bänk i redcordband:
3x5

Biceps i kryssdrag:
3x8x25kg

Stretch.

Nu på morgonen har jag testat en yoga som kändes bra. Kom fram till att jag är stel i nacken och bröstryggen. Kan bero på den tid jag spenderar framför datorn. Dags att skaffa en stol så jag kan sitta lite bättre framför skrivbordet i stället för i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar