Leta i den här bloggen

onsdag 9 april 2014

Trött

Blev lite senare till gymmet än jag planerat, så himla typiskt mig att glömma bort tiden just innan jag ska iväg och räkna timmar tidigare under dagen. Kul i alla fall att jag längtar så mycket till träningen nu att jag faktisk räknar timmar innan jag går dit. Hur som helst körde jag ett ganska kort pass, höll nere antalet komplement till enbart chins, sen nästan rusa hem för att förbereda mig själv inför ett seminarium. Nu sitter jag här lite matt och full med information. Bra seminarium tycker jag (via webbkamera och mick, såå smidigt!) där jag fick en del hjälp inför kommande uppgifter. Vi ska skriva om vilka anpassningar som görs i och med att klimatet förändras. Väldigt intressant och nytt för mig.

Åter till träningen. Började med upphöjda marklyft idag, står alltså på en viktplatta och lyfter för att få extra lång lyftväg. Bra träning för mig som är trögast i starten. Någon gång ska jag testa ett tips som jag fick av Jenny Adolfsson när hon var och tränade hos oss: pausmark. Båda övningarna är bra om man har problem i startläget, men den här gången kör jag upphöjda mark som har funkat bra tidigare. Jag vet inte om jag har problem egentilgen i startläget, men det är i alla fall min svagaste punkt.
Hade lite bråttom så jag tog mig inte tiden att be någon filma. Får bli nästa gång. Testade lite nytt när det gäller chinsen också. Bestämde från start att göra sex chins per set, först så många jag kan "normalt" sen resten som negativa, för att få till fler repetitioner på raken. Tror det är et bra koncept.

I både mark och bänk kändes vikterna bra. I bänken väldigt lätt precis som det är tänkt. I marklyftet segt/småtungt men helt klart hanterbart.

Uppvärmning:
Rörlighetsövningar fokus höftböjare

Upphöjda marklyft:
5x5x80kg

Bänkpress med stop:
6x3x40kg

Chins (vbliga+negativa):
4+2
3+3

Nu ska jag stretcha sen duscha, två och en halv timme efter passet, äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar