Leta i den här bloggen

torsdag 10 april 2014

Smälter choklad

Mitt uppe i lite förberedelser av choklad just nu, smälter och väntar på att det ska stelna. Ska göra lite enkla figurer till en tårta. Syrrans kille ska firas på lördag och med anledning av det så har jag gjort om lite i veckans schema. Tränade fredagens pass vid lunchtid idag och är alltså färdigtränad fram till på söndag nu. Känns rätt skönt faktiskt.

Dagens böj var riktigt bra. Fick ta i men det var ändå lätt (svårt att förklara det där men det kändes stabilt liksom) och tekniken var bra. Mina knän vinklades nog inte in en endaste gång! Relativt lätt känsla i bänken efter det också, med tanke på att jag körde bänk igår och har träningsvärk i hela överkroppen... I höstas klarade jag 57,5kg för första gången, nu tar jag det lätt vilken dag som helst. Det går framåt. Dock var sista settet segt!

Uppvärmning:
Rörlighetsövningar
Foamroller (oj oj oj vad det gjorde ont i mina ömma muskler)

Knäböj (med bälte):
5x5x75kg

Utfall:
3x8x35kg

Bänkpress:
1x57,5kg
6x40kg
5x42,5kg
4x45kg

Filmade ett sett:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar