Leta i den här bloggen

måndag 14 oktober 2013

Älskade marklyft

Har jag sagt att jag älskar marklyft?
Det gör jag! Idag stämde det bra. Startade med frontböj och det oroade mig lite, tänkte om jag skulle ha för lite energi kvar när jag påbörjade marken. Men verkligen inte. Jag var tvungen att dubbelkolla så jag inte hade för lite vikt på stången när jag värmde upp. Sen blev det såklart tyngre när jag gick upp på dagens vikt, men det fanns ändå marginaler och tekniken satt bra.

Tror att det kan ha varit mina nya byxor som gjorde det! Riktigt nöjd med dem, snygga och sköna.



Dagens pass

Uppvärmning:
Rörelseövningar

Frontböj:
5x3x50kg

Marklyft:
5x5x97,5kg

Negativa chins:
3x3st

Latsdrag, smala:
1x12x35kg
1x10x35kg
1x10x30kg

Latsdrag, brett grepp:
3x8x30kg

Cykel:
15 minuter intervall

Andra settet:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar