Leta i den här bloggen

lördag 19 oktober 2013

Bra dag!

Dagen idag har än så länge bestått av en mysig frukost hemma i soffan, ett härligt träningspass på KAK, en liten tur med bilen (lekte chaufför) och en trerätters middag. Lyxigt att bli bortbjuden på trerätters bara sådär klockan två en lördag, med oxfilé och allt! Det var gott. Och nu känner jag mig som en ballong.

Men nu ska jag berätta om dagens pass, för det var något speciell. Idag gjorde jag min första chins. Jag skrev ju senast i förra inlägget att jag gått med på en utmaning: försten att göra en chins. Det blev inte så mycket till utmaning för jag hade redan kommit så långt att jag kunde göra en. Blev så himla förvånad! Min utmanare, Elinore, tränade chins idag. Så jag skulle bara se hur jag låg till och så klarade jag det, först nästan och sen efter lite vila och när kameran var framme klarade jag en helt.



Jag är riktigt stolt över mig själv idag. Nästa mål är att komma lite högre upp över stången så att det inte är på gränsen och att göra två på raken.

Resten av dagens pass:

Uppvärmning:
Rörlighetsövningar

Knäböj:
5x5x67,5kg

Chins:
0st
1st

Utfall:
2x12x24kg

Sittande lårcurl:
2x10x30kg

Benspark:
2x10x35kg

Sittande vadpress:
2x10x30kg

Crosstrainer:
7,5min intervall (bättre än inget...)


Veckans invägning gick också bra, Minus 1,1 kg sen förra helgen (tror att förra veckans siffra blev lite missvisande dock) och lägsta vikten hittills på dieten. Nu är jag tillbaka på banan igen, klass -57 kg here I come! Vägde 62.0 kg, men ändå. Nu tror jag att jag har hittat något som funkar för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar