Leta i den här bloggen

onsdag 23 oktober 2013

Tre pass

Nu känner jag nästan att bänkpressen börjar bli min nya favorit (bara för att jag inte är helt nöjd med gårdagens markpass ). Ska skriva i kapp tre träningspass här tänkte jag. Helgens pass finns det inte mycket att säga om, körde lätt sumo och bänk i söndags. Igår körde jag tung marklyft, med betoning på tung! Fick ta fram bältet efter två set, men då gick det i alla fall att slutföra utan att sänka vikten. Tror att det helt enkelt var en dålig dag jag hade, kände mig trött och hade inte ätit tillräckligt innan.

Idag där emot. Vilket bänkpass! Kände mig stark och hade bra teknik. Patrik hade inget att säga mer än att det såg lätt ut.

Söndag:
Uppvärmning:
Rörlighetsövningar

Sumomarklyft:
5x3x75kg

Bänkpress, med stopp:
5x3x35kg

Tisdag:
Uppvärmning:
Rörlighetsövningar

Marklyft:
5x5x102,5kg (varav tre set med bälte)

Frontböj:
5x3x50kg

Chins, negativa:
3x3st

Ryggresningar:
3x12x5kg

Rodd, smalt grepp:
2x8x35kg

Crosstrainer:
20 minuter intervaller

Onsdag:
Uppvärmning:
Rörlighetsövningar

Bänkpress:
5x6x42,5kg
1x6x45kg

Militärpress:
3x10x22,5kg

Hantellyft åt sidan:
3x10x6kg

Lutande hantelpress:
3x10x11kg

Triceps:
2 dropset

Peckdeck:
1x10x15kg
1x7x15kg

Crosstrainer:
20 minuter intervaller


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar