Leta i den här bloggen

måndag 27 augusti 2012

Inställning

En sak som har väldigt stor betydelse i den här sporten jag håller på med är: inställning. Som idag när jag skulle göra 5x5 på 90kg. Inför första settet kände jag att det skulle bli tungt (90kg låter mycket!), och det blev det! Inför andra där emot laddade jag, tänkte på hur jag skulle utföra lyftet och bara körde allt jag hade. Då var det helt plötsligt inga problem, det var lätt till och med... Så den där känslan som jag hade i de fyra sista setten är något jag jobbar på att ha i alla lyft.

Nu till dagens träning:
Uppvärmning:
Cykel 10 minuter
Ryckböj

Marklyft:
5x5x90kg

Breda latsdrag:
3x10x35kg

Smal rodd:
1x8x35kg (ONT i händerna)

Fällkniven:
3x15st

Belly back:
3x10

Magvrid:
3x20st

Mår riktigt bra efter detta pass, kul att åka hem från gymmet och känna sig så himla nöjd! I morgon blir det ett löp pass i backe, yay intervaller......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar