Leta i den här bloggen

onsdag 8 augusti 2012

Lite blandad träning

Igår körde jag ett litet bänkpass på KAK, men jag orkade inte skriva i bloggen. Har inte ens skrivit upp i min lilla träningsdagbok.
Idag kompletterades veckans träning med ett konditionspass med både löpning och crosstrainer. Testade även några olika program på crosstrainern, men jag gillar det gamla vanliga! Avslutade det hela med lite stretching. Drömmer just nu om ett mysig hus vid havet någon stans där jag kan springa en runda på morgonen och sen avsluta med härlig stretching på min egna uteplats. Bara ett tiotal meter ifrån stranden. Sen frukost i solen...




Åter till verkligheten, gårdagens pass:

Uppvärmning:
10min cykel

Bänkpress:
5x30kg

Hantelpress:
3x10x10kg

Fällkniven:
3x15st

Tricepspress:
3x10x13kg

Hantellyft åt sidan:
1x8x6kg                                 Pinsamt nog alldeles för tungt. Första gången jag testar.
2x10x4kg

Bicep:
3x10x9kg                          

Tror jag har kört för tungt när jag haft 10kg eller 12kg hantlar när jag kört biceps, detta kändes mycket mer kontrollerat men ändå jobbigt. Fick tyvärr ont i axeln efter bänken. Jag kände mig stel när jag började så jag borde lyssnat på min kropp och värmt upp mer innan. Men det får jag betala idag. Hade från början tänkt göra ett knäböjspass idag. Det har flyttats fram tills i morgon.

Nu blir det något så roligt som att plocka i ordning i köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar