Leta i den här bloggen

onsdag 15 augusti 2012

Måndag+Onsdag

Måndag 13/8
Uppvärmning:
Cykel 10 minuter
Ryckböj

Marklyft:
5x5x80kg

Rodd (smalt grepp):
3x10x35kg

Latsdrag (brett grepp):
2x10x30kg

Situps på boll:
50st

Bra pass. Pillade lite på tekniken i marken. Märker att det är lite bättre nu, men det finns mycket mer att fila på där.

Onsdag 15/8
Uppvärmning:
Cykel 10 minuter

Bänkpress:
4x5x32,5kg
1x5x35kg

Lutande hantelpress:
2x10x12kg
1x9x12kg

Bicep:
3x10x9kg

Hantellyft åt sidan:
1x10x5kg
2x10x4kg

Triceps:
1x10x15kg
2x9x15kg

Fällkniven:
3x15st

Magvrid:
3x40st

Oj! Idag kändes bänken verkligen lätt! Jag ångrar nu i efterhand att jag inte körde på 35kg från start. Men nu vet jag att jag kan lasta på lite mer nästa gång. Bra för självförtroendet! Kan ju för övrigt nämna att "hantellyft åt sidan" där emot tär på mitt självförtroende. Men det är bättre att göra övningarna ordentligt och minska vikten lite än att inte alls orka.

Har lite videos från marklyften i måndag som ska upp i morgon. Det är verkligen bra att själv få se vad man gör som är bra. Och vad man gör som är dåligt, riktigt lärolikt.

Sprang även 5km i tisdags, så denna vecka ser riktigt bra ut hittills. Funderar på att springa i morgon också, men det beror på hur det ser ut på jobbet...

Nu? Köttfärspaj!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar