Leta i den här bloggen

söndag 23 september 2012

Helgträning

Sitter i soffan och är helt färdig... Jag och Patrik gav oss ut på en löptur förut. Meningen var att vi skulle springa en slinga på 2,5km. Jag två varv och han ett. Det blev INTE som vi tänkt oss. Vi sprang nämligen fel. Så efter att ha sprungit 5km och insett att vi var på väg åt helt fel håll stannade vi och kollade GPSen (vilken tur att jag hade med mig mobilen för första gången idag).
Vi blev tvungna att vända om där vi var och ta oss tillbaka. Tyvärr var det så att jag hade fått rejäla skavsår vid det laget så vi gick tillbaka. Det blev en bit över 7km sammanlagt i alla fall. Hade nog blivit en bit över en mil om vi hade fortsatt i stället för att vända där vi gjorde...

Körde ett pass på gymmet igår också. Det var inte helt lyckat det heller. Första gången på länge jag var på gymmet på morgonen och det kanske var det som var felet. Jag hade inte mycket kraft i kroppen. Detta var i alla fall vad jag fick till:

Uppvärmning:
Cykel 10 min

Bänkpress:
3x5x37,5kg
1x4x37,5kg

Lutande hantelpress:
2x10x9kg

Biceps:
2x10x9kg

Triceps:
2x10x5kg

Svårt att tänka mig att jag klarade 5x5x35kg i bänkpressen förra veckan så lätt. Men det är väl bara att inse att ibland har man dåliga dagar. Marken gick ju så bra den här veckan, så det är det jag får ta med mig till nästa vecka. Och hoppas på att bänken går bättre då!

Lunch bestående av banan och
proteinsmoothie (gjord på proteinpulver
 med chokladsmak, vailjyoghurt, lite mjölk
 och lite kvarg) serverat i mitt fina
glas fån Tjurruset.
Nu när jag har ätit upp min underbara lunch ska jag slänga mig in i den efterlängtade duschen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar