Leta i den här bloggen

söndag 9 september 2012

Tillbaka

Kom hem från Spanien igår. En skillnad i temperaturen på ca 20grader! Kändes lite jobbigt. Igår var det soffläge heeela dagen, idag var jag iväg till gymmet för lite crosstrainer (20min 7,6km). Jag fick ta halsduken på mig för första gången denna höst.


Resan var i alla fall helt underbar, förkylningen gav med sig ganska fort. Varmt och gott, morgonsol på balkongen så det var bikini på från 09:00 på morgonen. Sen ligga på lite olika stränder under dagarna och mat och kortspel under kvällarna. Kvällarna var jättehärliga. Temperaturer på 26 grader så tröjorna vi tog med behövde knappt användas. Maten var lite för turistanpassad för min smak, men paella var någonting jag gillade! Vi hittade många fina stränder som såg ut som vykort.
Vi hade från början planerat en dagstrip ner till Barcelona, men det var för varmt. Vi låg hellre vid stranden en dag extra kände vi.
Lite bilder:
Girona. Landade här efter 23:00 på fredag kväll,
så vi sov här en natt och tillbringade
 första förmiddagen  i Gironas äldre delar

Mamma och Patrik kollar in utsikten
Girona- jättefin stad

La familia
Poolen från balkongen

Patrik gör i ordning inför solning

Det här var stranden Santa Christina, den finaste stranden. 

Santa Christina, det var lite mer långrunt här och lugnare

Strandmys

Längtar tillbaka till värmen nu. Men det är ju mysigt med höst också. Jag och Patrik ska i alla fall öppna ett sparkonto för framtida resor har vi tänkt. Det var våran första resa utomlands tillsammans och nästa gång vore det kul att åka själva.

2 kommentarer:

  1. får inte vi följa med......mamsen/papsen

    SvaraRadera
  2. Ni kanske får följa med en annan gång ;)

    SvaraRadera