Leta i den här bloggen

lördag 29 september 2012

V. 39

God dag!

Tänkte skriva lite om veckans träning so far. Den har varit lite sisådär.

Började med marklyft i måndags, och kan sammanfatta med att marken känns riktigt bra. De två senaste passen har jag blivit riktigt överaskad över hur lätt det känns. Där tror jag att jag verkligen är på väg framåt. Tillbaka till hur det var innan sommaren.

På onsdagar brukar jag vanligtvis köra knäböj. Men den här veckan blev det inget. Jag prioriterade att träffa mina föräldrar då i stället. Och då hade jag ju kunnat träna på tisdagen i stället, men nej. Nu kände jag att jag ville vila och det var så skönt! Det är inte allt för ofta jag kan cykla raka vägen hem från jobbet. Det var en häftig känsla. Hade hela kvällen på mig att hinna med massa saker hemma.

På torsdagen tränade jag lite på lunch, intervaller (löpning). Inte det mest lyckade passet. Men som de säger på sats-reklamen "Den bästa träningen är den som blir av".

Och igår då. Ja då blev det bänk. Hade en sån jäkla huvudvärk så det blev ett kort pass (väldigt kort). Men jag kände mig starkare än förra veckan. Det är ju faktiskt riktigt bra när man tänker efter. 
Starkare än förra veckan...


Uppvärmning:
Cykel 10 min

Bänkpress:
5x5x37,5kg

Crosstrainer:
5 min.

Kanske blir ett pass till under helgen. Men det är inget jag lovar. Hoppas på mer energi och bättre planering nästa vecka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar