Leta i den här bloggen

torsdag 13 februari 2014

Jag + Marklyft

Gårdagens markpass lämnade inte en endaste liten ryggmuskel i fred! Var enda muskel är mör idag, även armar och baksida lår känns av. Ett bra kvitto på att upplägget är bra, meningen är att hela ryggen ska få jobba. Passet gick över lag väldigt bra, fick ut ganska många repetitioner i sista settet (de två första setten är antal repetitioner förutbestämda men sista ska jag göra så mycket som möjligt), inte ett personligt rekord eller så men bra för att vara första veckan på nya schemat!



Förutom träning hade jag mitt första seminarium med skolan, i webbkamera och med headset, i går. Lite läskigt tyckte jag innan jag började men det gick bra och var intressant.

Uppvärmning:
Rörlighetsövningar för hela kroppen

Marklyft:
5x85kg
5x95kg
11x105kg (bälte)

Bänkpress:
2x5x30kg
1x5x37,5kg
5x3x40kg

Stångrodd:
3x8x25kg

Negativa chins:
3x4st

Brutalbänk:
2x8
1x6

Ryggresningar:
3x10x15kg

Rodd, smalt grepp:
3x10x30kg

Stretchning.

Första och sista setten:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar