Leta i den här bloggen

måndag 10 februari 2014

Träääning!

Oh som jag längtat tillbaka till gymmet. Det har varit lite skönt med vila, men mest tråkigt. Brukar inte köra vilovecka när träningen går så bra som den gjorde innan uppehållet. Men höften känns fräsch och jag är pigg så det var bra för kroppen. Och snacka om att jag är motiverad och peppad just nu.

Kom hem från mitt bänkpass för en timme sen ungefär och har redan börjat känna av träningsvärk. Tror jag kommer ha ont i morgon. Till och börja med var jag lite seg idag, kroppen behövde väl komma igång, 8 reps på 45kg kändes riktigt tungt men det blev faktiskt bättre på 47,5kg. Kändes även bra med 6 reps på 50kg, tror den vikten ger lite mer respekt för jag var noggrannare med tekniken och annars hade det nog inte gått.



Filmade ett sett bänkpress, men det var i nått konstigt program så det gick inte att ladda upp. Ska se till att ha batteri i telefon nästa pass.

Uppvärmning:
Rörlighetsövningar för överkropp

Bänkpress:
2x10x32,5kg
1x10x42,5kg
1x8x45kg
1x8x47,5kg
1x6x50kg
1x6x45kg
1x6x42,5kg

Lutande hantelpress:
3x12x11kg

Hantellyft åt sidan (lärdom till nästa gång: känns det inte bra ta lägre vikt på en gång):
2x8x7kg
1x10x6kg

Dips, med hjälp:
7st
5st

Militärpress:
10x20kg
9x20kg
8x20kg

Armhävningar:
7st
2x6st

Stertching.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar