Leta i den här bloggen

söndag 2 februari 2014

Serieomgång 1

Hade en bra dag på gymmet igår! Upp tidigt för invägning, lalla runt och äta frukost, göra sig i ordning och värma upp sen dax för tävling. Tävlade i enbart bänkpress och det gick över för väntan. Gick in på lätta 47,5kg, ökade med 5kg till andra lyftet och i sista gick jag på 57,5kg. Alla lyft blev godkända och sista lyftet var en riktig fullträff. Vilken känsla! Nytt personligt rekord med 2,5kg och jag hade mycket mer i kroppen. Folk från klubben sa att det såg ut som att vikten flög upp och att jag hade 5-10kg. Jag hade mer i kroppen helt klart, 60-62,5kg skulle nog jag själv gissa på att det fanns.

Nu kan jag nog lova att jag aldrig mer går in på en vikt lägre än 50kg. ny lägsta nivå.

Nu blir man ju sugen på att kasta sig tillbaka in på gymmet och bänka massa mer, men kroppen säger just nu till mig att den är lite småsliten så till veckan blir det ganska lugnt. Lite promenader och tyngdlyftning, kanske simma om jag känner för det.


2 kommentarer: