Leta i den här bloggen

tisdag 25 februari 2014

Upp och ner

Igår var det första gången under mina sju veckor på grundschema i bänken som jag misslyckades. Kände redan i början att jag inte fick in rätt teknik och att jag inte var helt med i huvudet och kroppen. Tog nog över en timme innan jag kände att jag var igång. Så blir det i bland och som tur va klarade jag det mesta och slog till och med rekord i hantelpressen, snart dags att byta upp mig till tyngre hantlar! Lite bergochdalbana i passet kan man säga.

Uppvärmning:
Rörlighetsövningar

Bänkpress:
2x10x30kg
1x10x37,5kg
1x8x45kg
1x8x47,5kg
1x3x52,5kg (skulle varit 6 rep)
1x6x47,5kg
1x6x45kg

Lutande hantelpress:
3x10x13,5kg

Militärpress:
3x6x25kg

Armhävningar:
6,7,9st

Tricep, så kallade skullchrucher:
3x8x15kg

Tricep, pushdowns:
dropset ca 42,5-20kg






Funderar lite på att lägga till ett konditions pass med tabataintervaler i veckan. Kort men intensivt skulle passa mig bra. Blir lättare att ta sig i väg och sliter inte på musklerna lika mycket som distanser gör. Dessutom är det bra att det inte kräver så mycket tid.

2 kommentarer:

  1. Jag vill också köra tabata intervall, provat 1 ggr framför datorn med tv 4. Du får ladda för träning med mig nu!!!! Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Det blir perfekt att köra det i morgon! Laddar som bara den :)

    SvaraRadera