Leta i den här bloggen

lördag 22 februari 2014

Knäböj- min svaga länk

Kändes inte helt bra inför träningen igår, ryggen blev värre under dagen, men jag ville i alla fall testa att träna. Innan jag skulle gå hemifrån fick jag dessutom huvudvärk. Inte min dag helt enkelt. Kom till gymmet tillslut i alla fall och väl där värmde jag upp och började köra. Och de två första setten kändes helt ok, sen blev jag fick ja lite ont och bestämde att jag gör tre repetitioner, sen får jag va nöjd. Blev åtta. Sjukt nöjd med antalet även om tekniken som vanligt svek. De två första setten var i alla fall fina! Skippar antagligen helgens lätta pass för att va säker på att ryggen mår bra på måndag.

Nära att jag gjorde bort mig när jag skulle köra bänkpress, räknade fel och hade fem kilo för mycket på stången...

Uppvärmning:
Rörlighetsövningar

Knäböj:
3x67,5kg
3x75kg
8x85kg

Bänkpress:
2x5x32,5kg
1x5x42,5kg
3x4x47,5kg (med stopp)

Benspark:
2x12x35kg

Bencurl:
2x12x35kg

Vadhävningar:
2x12

Brutalbänk:
8st
6st




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar