Leta i den här bloggen

fredag 4 januari 2013

4 Januari

Årets första pass! Shit alltså, marken idag gick ju lysande. Riktigt nöjd med den, speciellt efter att ha varit sjuk i början av veckan. Men jag tror som mina lyftar-vänner att vilan under julen har gett min kropp lite förnyade krafter. Nog om det, här är passet:

Uppvärmning:
10 min cykel
Ryckböj 3x10

Marklyft:
5x75kg
3x85kg
14x95kg (Kan ha varit nån mer eller mindre, tappade räkningen!)

Rodd i maskin:
1x10x30kg
2x10x20kg

Latsdrag breda:
1x10x35kg
2x6x35kg

Ryggresningar:
3x15st

Mage:
Plankan, situps på boll och vridningar med vikt.

Idag är det 16 dagar kvar till tävling förresten, lite panik på det. Vägde mig i morse för att se hur det ligger till. Vågen visade på 65,8kg så det blir att dra in på kalorierna lite de kommande två veckorna... 3kg ska bort innan tävlingen. Men det ska nog gå bra. Hoppas bara det inte påverkar styrkan allt för mycket för den känns bra för tillfället (i alla grenar).

Gick inte att ladda upp videon, får försöka med det i morgon igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar