Leta i den här bloggen

torsdag 24 januari 2013

Två pass

Har än så länge denna veckan hunnit med tvår pass. Ett på KAK i går och ett i dag på friskis och svettis. Först ut, gårdagen:

Uppvärmning:
10 minuter cykel
Rörlighetsövning för axlar

Bänkpress:
2x2x42,5kg

Smalbänk:
1x10x30kg
1x8x32,5kg

Armhävningar:
3x6st

Hantellyft åt sidan:
2x10x5kg

Bicep:
1x5x15kg
1x7x12kg
1x8x10kg

Vore kul att bli bättre på armhävningar nu. Fokuserade på att göra ordentliga armhävningar med bra teknik. Ska fortsätta med detta och förhoppningsvis kunna göra 10 ordentliga om inte allt för lång tid. (Vågar inte sätta en tidsgräns.) Nästa vecka börjar jag om på samma schema igen i bänken, det funkade bra! Lite tyngre då såklart.

Dagens pass:
Cykel: 7 min innan ett löpband blev ledigt.

Löpband:
5min uppvärmning
30min intervaller
5min promenad
5min  löpning
8min promenad

Varierade magövningar, ryggreningar och stretching av ben.

Latsdrag, brett grepp:
2x10x40kg
1x8x35kg

Latsdrag, smalt grepp:
2x10x35kg


Intervaller är ett väldigt bra sätt att träna på. Till skillnad från vanlig löpning hinner jag inte bli uttråkad. Och det är riktigt jobbigt!

Dax för duschen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar