Leta i den här bloggen

måndag 7 januari 2013

7 januari

Sitter just nu och äter min inte-så-väldans-lyxiga middag. Det serveras kvarg och hallon idag. Kvarg kommer serveras varje kväll nu ett tag framöver. 12 dagar och 2-2,5kg kvar till tävling. Känns inte så jobbigt men man får ju tänka sig för lite mer än vanligt.

Det var ett bra pass idag. Fick pyssla lite med tekniken i bänken, men det är något jag tycker är bra. Man lär sig lite om allt inte alltid flyter på! Idag fick jag lära mig att "möta" stången. Det betyder att man inte ska sjunka ihop när stången når bröstet utan trycka upp bröstet i stället för att inte få en längre lyftväg. Och för att få en smidigare lyftväg tror jag också. Lyftvägen är också något jag försöker förbättra.
Så här såg passet ut i alla fall:

Uppvärmning:
10 minuter cykling

Bänk:
4x4x37,5kg

Hantelpress:
2x10x12kg
1x8x12kg

Bicepcurl med skivsång:
3x10x18kg

Axlar:
3x10x4kg

Peck deck:
3x10x15kg

Tricepspress:
3 set med varierande vikt och reps.

Idag var det dessutom ett sådant pass när jag saknar min gamla träningskompis Terese! Det var så himla bra att ha nån med sig som kunde följa ens framsteg precis som jag följde hennes. Det finns gott om trevliga, bra människor som tränar på KAK som man kan prata med och ta hjälp av under passen. Men det var ändå kul att ha en att träna med varje vecka som låg på ungefär samma nivå. Tur att internet finns i alla fall för här kan jag följa hur det går för henne uppe i norrland.

1 kommentar:

  1. Åh vännen jag saknar dig ngt galet. Inte alls lika roligt att köra själv! Sen då man är "ensam" jämt på gymmet är det aldrig någon som kommer med positiv respons eller man kan bolla idéer. AS tråkigt. Saknar dig massor!

    SvaraRadera