Leta i den här bloggen

fredag 18 januari 2013

Morgonpigg?

Nja, men tillräckligt pigg för att skriva lite här medan jag äter frukost. Fredag idag är så skönt, ovanligt seg vecka det här.
Vägde mig nu på morgonen (precis som alla andra mornar senaste 14 dagarna) och vågen visade på 63,9.så nu har jag gått ner 1,9kg på dessa två veckor. Det är ju inte så illa, förutom att jag ska väga under 63kg på söndag. Men jag har två saker som talar för att det ska gå bra:

1: Vågen är inte den bästa hos oss. En tävlingsvåg brukar visa på nästan ett kilo mindre.

2. Ska dra åt på vattenintaget och kolhydratintaget i morgon, lördag, för att kroppen ska göra sig av med det överflödiga vatten som finns min kropp.

Igår var jag och Elin på friskis & svettis efter jobbet. Vi sprang på löp-banden där. Jag orkade inte riktigt lika mycket som henne, men nöjd är jag!
Började med 5 minuter uppvärmning (snabb promenad). Fortsatte med intervaller i 30 minuter. Och avslutade med 25 minuter promenad och joggning (varierade hastigheten beroende på hur nära jag var att spy för tillfället).

Ska lägga upp intervall-programmet någon dag. Kommer inte ihåg allt just nu.

Nu ska jag fortsätta göra mig i ordning för jobbet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar