Leta i den här bloggen

måndag 21 januari 2013

Gårdagens serietävling

Måndag idag och vila. Är ganska sliten efter gårdagens träning och tänkte ta det lugnt både idag och i morgon. Tänkte beskriva gårdagens serietävling lite:
Kan börja med att berätta att invägningen gick bra. Men jag fick lida för det. Lördagen var inte rolig. En dag med nästan ingen vätska var jobbigare än vad jag trodde, och tråkigt att spendera en lördag så snålt på både mat och vätska. Vägde 63,1kg på vågen hemma innan vi åkte. Men i Filipstad en timme senare (utan frukost i magen) vägde jag in på 62,6kg. Var smått snurrig i huvudet då. Länge sen jag var så himla hungrig!

Tävlingen började klockan 11, men jag fick vänta en timme på att de som körde enbart bänk skulle bli klara. Det började med knäböj. Kändes bra hela vägen, jag var lite nervös, men det gick över efter första lytet.
80kg- Godkänt
85kg- Godkänt (Pers)
90kg- Godkänt (Pers)

Sen var det bänk. Den gren som jag har svårast för. Men träningen har fungerat bra på sista tiden så jag visste att det fanns möjligheter att slå lite personliga rekord. Har dessutom lovat mig själv att från och med nu  ska jag aldrig mer gå in på en vikt under 40kg. Starkare än så är jag!
37,5kg- Godkänt
42,5kg- Godkänt
45kg- Godkänt (Pers)

Och till sist marklyft. Som jag hade längtat! Detta är ju verkligen min favorit grenen. Dessvärre kändes det tungt genom alla lyft, fick höra av mina klubbkamrater att det såg bra och lätt ut, men det kunde jag inte känna själv. Fegade därför på sista lyftet. Hade säkert kunnat höja till 127,5-130kg, men det vågade jag inte. Dels ville jag inte missa ett tredje pers och dels visste jag att om jag tog 125kg skulle jag få ihop 260kg totalt och kvala in till klassiska sm i sommar.
115kg- Godkänt
122,5kg- Godkänt
125kg- Godkänt (Pers)

Så jag kan slutligen sammanfatta med att jag är grymt nöjd med dagen. Har tyvärr inga bilder eller videos, får tänka på det nästa gång. Nu längtar jag till nästa tävling!

2 kommentarer:

  1. Du var jätte duktig, men du tränar och sliter för det också så det är väl kul att det ger resultat. Var går SM? kram mamma

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja att det ger resultat är kul och det blir roligt att fortsätta också :) SM går i halmstad i juli. Vore jättekul att va med där. Kram!

    SvaraRadera