Leta i den här bloggen

onsdag 9 januari 2013

9 januari

Oj oj, idag är jag trött! Benen är heeeelt slut. Precis som det ska vara. Kroppen var med idag men inte huvudet. I böjens andra sett höjde jag med tio kilo för mycket, när jag skulle sänka tillbaka i tredje höll det på att bli tio kilo för lite...
Jag tror att det var bra att huvudet inte var med. I sista böjen blev det 15 repetitioner på 62,5kg och jag brukar verkligen inte våga göra så många reps i just den grenen! Skön känsla var det.

Jag pratade lite med min sambo/"coach" igår om hur jag skulle göra på tävlingen. Han hade som förslag att jag inte skulle gå fullt ut i alla grenar. Anledningen till det är att jag är mitt uppe i en bra träningsperiod. Det vore då synd att gå fullt ut för att sedan vara tvungen att backa tillbaka lite veckan efter. Så jag satsar på att ta några säkra vikter i böj och bänk och spara krafterna där. Sen kan jag ta i max i marklyftet. Då får jag ett bra pass plus tävlingsvana som verkligen kan vara bra att ha! (Fast det känns rätt konstigt måste jag erkänna att tävla utan att göra sitt bästa. Men vi kör på långsiktigt tänkande i år.)

Här är dagens pass:

Uppvärmning:
Crosstrainer ca 10 minuter
Ryckböj 2x10

Knäböj:
5x47,5kg
5x65kg (skulle varit 55kg)
15x62,5kg

Goodmorning:
3x10x35kg

Bencurl:
3x10x45kg

Benspark:
3x10x45kg

Vader sittande:
3x10x35kg

En bild på mig när jag är lite fräschare än
jag känner mig just nu. Duschen nästa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar