Leta i den här bloggen

lördag 12 januari 2013

Skön lördag

Idag är en bra dag. Började med en timmes promenad i morse (5,5km), sen träffade jag en kompis på stan och var där i några timmar. Nu sitter vi, jag och min pojk, i soffan och lyssnar på bra musik och grejar på varsit håll.
Igår var jag på bio efter träningen så jag han inte med någon uppdatering. Det var inte det bästa passet någonsin så jag var inte så sugen på att uppdatera i alla fall. Men alla pass ska upp här så är det bara:

Uppvärmning:
10min cykel
Ryckböj 3x10

Marklyft:
5x70kg
5x80kg
8x90kg (jag gav upp... inte bra!)

Lats:
3x10x35kg

Smal rodd:
3x10x35kg

Ryggresningar:
3x12st

Avslutade med lite plankan.

Tänkte på det igår, angående marken, att det är ganska jobbigt för psyket att köra max varje gång. Jag har inte den där vinnarskallen som en del har. Det är ju både positivt och negativt tycker jag. Just igår var det negativt. Patrik tyckte att det såg lätt ut och säkert hade klarat 8rep till. Men jag var trött och inte på humör, så när det började kännas tungt la jag av för att i mitt huvud kändes det som att jag inte klarade mer. Då saknade jag vinnarskallen! Men men, första sämre passet på ett bra tag, bara att komma igen i nästa pass.

Finns möjligheter till att vi kan ställa upp med att damlag i styrkelyftet i år i KAK, vore superkul! Då är det inte bara för min egen skull jag ska prestera. Lite extra motivation är inte fel. Tävling om en vecka!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar