Leta i den här bloggen

onsdag 2 januari 2013

Bättre sent..

..än aldrig verkar bli mitt ordspråk för 2012, speciellt när det gäller träningsdagboken.

Nu är det 2013 och jag ligger dessvärre efter lite med 2012.

Jag körde ett pass den 30:e december. Väldigt bra pass förutom att det triggade igång en förkylning. Låg sjuk resten av kvällen och hela nyårsdagen. Bet ihop och klarade av nyårsaftonen ganska bra. Vi hade som tur var planerat en mysig spelkväll med god mat hos våra vänner Johanna och Mattias, så det gick bra. Men jag tycker ändå att det var lite dålig tajming. Idag mår jag bra, lite snuvig bara, så det var en kortis.

Har läst på många bloggar senaste veckan och sett en massa sammanfattningar på året som gått, vi får se, det kanske dyker upp en här med innan veckan är slut. Det har hänt en del i år trots allt!

Idag tog jag vila från träningen för att bli ordentligt frisk, men torsdag eller fredag blir det ett pass igen har jag tänkt!

Söndagens pass:

Uppvärmning:
Cykel 10min
Ryckböj: 2x8

Knäböj:
5x55kg
3x62,5kg
8x70kg

Goodmorning:
3x10x30kg

Bencurl:
3x10x45kg

Benspark:
2x10x45kg
1x10x40kg

Vader:
3x10x30kg

Stretchng.

Som sagt bra pass. Körde på ganska tungt och det gick bra. Sista settet i böjen var jobbigt, men det ska ju va tungt i bland. Goodmorning körde jag för att få lite variation, men jag måste träna lite mer på tekniken om jag vill att det ska ge något. Jag kan i alla fall berätta att jag firade in det nya året inte bara med en förkylning utan även med en rejäl träningsvärk!

Har föresten varit tillsammans med den här
 knäppisen i 4år och en dag idag. Älskar han!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar