Leta i den här bloggen

lördag 16 mars 2013

Fredagsträning

Gillar att leka med Pixlr-o-matic.
I mitt nya schema har jag lagt veckans tyngsta pass på fredagar med både marklyft och knäböj. Det är dessutom första gången jag lägger upp det så att jag kör två huvudövningar på samma dag. Än så länge är det ju inga tunga vikter så igår tyckte jag det funkade riktigt bra. En sak jag var lite orolig över var att jag skulle vara för trött efter en veckans jobb och träning för att kunna köra på riktigt bra.
Vilken tur då att det inte påverkade! Hade glömt bort det där underbara fenomenet att så fort man börjar köra sitt pass, när man får börja ta i lite och koncentrera sig på vikterna, då försvinner alla tankar på allt runtomkring. Tröttheten i huvudet är borta och ersätts efter passet av en fysisk trötthet som är så mycket härligare. Efter passet kan jag tänka klart igen.

Uppvärmning:
Ryckböj 2x10

Pausböj:
3x5x50kg

Marklyft från platå:
5x5x75kg

Hantelrodd:
3x8x13,5kg

Breda latsdrag:
3x8x35kg

Smala rodd:
3x8x30kg

Ryggresningar:
3x10x10kg

Har slutat värma upp på cykel innan passen nu eftersom jag går från jobbet till gymmet. Registrerar alla mina promenader och min löpning på en sajt. Ska bli kul längre fram och se hur mycket jag snittar på en vecka (statistik <3). All konditionsträning jag håller på med nu hjälper i alla fall till att hålla nere vikten på en bra nivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar