Leta i den här bloggen

söndag 24 mars 2013

Helgen

Idag startade jag min morgon med en lång och härlig promenad. Eller ja, till stor del så var den härlig. Jag gick direkt innan frukost och när jag hade en kilometer kvar började det kurra ganska rejält i magen.

En sak som gjorde mig så himla ledsen var när jag gick genom centrum. Det var skräp ÖVER ALLT! Krossat glas, burkar, förpackningar och systempåsar. Det är så onödigt och det får stan att se så tråkig, annars tycker jag att Karlstad är en fin stad. Dessutom ligger det massa skräp på isen, är det så himla kul att slänga sitt skräp från broarna?



Nog om det. Jag har tränat lite den här veckan, men inte hunnit med att sätta mig ner framför datorn för att få det nedskrivet. Det har varit lite snålt med tid, men jag har hunnit med det viktiga och det har dessutom gått riktigt bra tycker jag.

Fredagens pass:
Uppvärmning:
2x10 ryckböj

Pausböj:
3x5x55kg

Marklyft från platå:
5x5x85kg

Lördagens pass:
Uppvärmning:
2x10 rörlighetsövningar för axlar, rotatorkuffar och armbågar.

Bänkpress med stopp:
5x3x32,5kg

Testade att maxa i armhävningar. Nu klarar jag 11 st strikta armhävningar (där jag går ner med bröst och näsa i marken innan jag pressar upp). I början av året bestämde jag mig för att bli bättre på armhävningar och då klarade jag 6st hyfsat ordentliga, så det går framåt!
Nu var det ju tyvärr inte helt bra att maxa på just den dagen i veckan för det motverkar det jag vill få ut av lördagens bänkpass med stopp. Det fick jag lära mig av Patrik och ska jag tänka på framöver. Åh det finns så otroligt mycket att lära sig när det gäller träning. Det är kul!

Nu ska jag fortsätta min söndag hemma med lägenhetspyssel och städning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar