Leta i den här bloggen

fredag 29 mars 2013

Långfredag

Åh vilken bra start på dagen jag haft! Idag är det långfredag. Röd dag och ledigt med andra ord.

Jag gick upp vid 8-tiden och tog en enkel frukost. Lite kaffe och en "energidryck" gjord på mjölk som mixas med en liten banan. Letade fram lagom varma kläder och gav mig ut på en löprunda. Gick lite på känn och sprang i ett tempo som kändes lagom. Kände efter längs vägen hur långt jag skulle springa (det var trots allt ett par veckor sen jag sprang och några månader sen jag sprang ute) och det slutade på 4,68 km. Rundan tog  32 min och 12 s, 6:52 min/km. Inte så snabbt men jag är nöjd. Det kan vara bra att spara lite på krutet första löpturen så att man kan se fram emot nästa.

Eftersom att jag ska hem till mormor och morfar idag körde jag mitt böj/mark pass igår. Hann inte skriva upp det igår för jag totaldäckade i soffan. Så här gick det:

Uppvärmning:
Rörlighet för höftböjare och baksida ben
Ryckböj 3x10

Pausböj:
5x3x55kg

Marklyft från platå:
5x5x90kg

Breda latsdrag:
3x8x35kg

Smala latsdrag:
3x8x35kg

Ryggresningar:
3x10x10kg

I knäböjen passade jag på att testa att lägga stången lite längre ner på ryggen för att kunna använda ryggstyrka lite mer. Kändes inte bra på första försöket. Gick tillbaka till normalt i andra settet men fortsatte testa mig fram i de tre sista. Kändes bättre och bättre. Tycker att jag fick lite mer stabilitet när jag hade stången längre ner så jag ska fortsätta testa det på mina lätta pass. I marlyftet kände jag mig allmänt stark! Underbar känsla.

Lite filmer:

Stången längre ner på ryggen.

Stången där jag brukar ha den. 


Sista marklyftet 5x90kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar