Leta i den här bloggen

tisdag 19 februari 2013

100

Mitt hundrade inlägg här på bloggen! Oj, det är ju ganska mycket. Tycker det fungerar bra, men jag ska börja använda etiketter framöver så att det är lättare att hitta. Det är kul att ha allt nedskrivet såhär och att kunna gå tillbaka och kolla resultat, rekord och hur jag har tränat. Väldigt nyttigt. Skriver även upp i en bok men där får jag inte med lika mycket text och inga bilder.

Nu har jag testat att promenera till jobbet i två dagar och jag älskar det! Perfekt start på dagen för min del, en chans att samla tankarna och komma igång i kroppen. Och ett bra tillfälle att röra på sig lite extra. Det tar faktiskt kortare tid än att ta bussen, det är billigare än både buss och bil och jag bränner fler kalorier än när jag cyklar. Det kanske inte funkar varje dag, om jag ska handla mycket eller om jag har ärenden. en jag tänker i alla fall fortsätta med det här så många dagar i veckan som jag kan.

Sträckan till jobbet är 3,65km (4,2km om man går via konsum/ica) och den tar lite mer än 40 minuter på snötäckta vägar. På den sträckan bränner jag ca 160kcal och jag håller en hastighet på 5,3km/h. Älskar statistik!

Här är några bilder från helgens långpromenad:

Kroppkärrssjön



Mystisk stuga i skogen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar